Back to basics или отново на хартия

image

Около година мина откакто за последно купих за себе си целенасочено книга на хартия.

В дебата киндъл срещу книжния фетишизъм аз заех позицията на практичността.

Липсата на адекватно предлагане на книги на български у нас (опитите на Хеликон дори не ги броя) води и до нуждата да четеш основно на английски. Тук дойде и внезапното ми желание да си купя книга. След като четох първата част на „Гробището на забравените книги“ на английски така се впечатлих от езика и стила на писане, че исках да продължа с тетралогията, но на български. Като човек изкарващ си хляба с писане, макар и не творческо, имам слабост към засукани изречения и натрупване на прилагателни и наречия. След чуденето 10 долара или 20 лева избрах майчиния език и грабнах под мишница един туч от няколко стотин страници.

Лична драма

Бях забравила колко е досадно да крепиш часове наред дебела книга в ръце и да се чудиш как да я подпреш. Пръсти изтръпват, ръце омаляват.

Бях забравила и че светещият ми киндъл е огромно предимство, след като чета основно вечер и то до спящото си дете. Снощи разсъних на няколко пъти милото уморено същество в опитите си да наглася малката джобна лампичка да свети еднакво добре по страниците.
Накрая се отказах. Ще дочитам книгата в съседната стая.

Бях забравила и колко леко и портативно устройство е киндъла и приемах за даденост книгите, които носех със себе си без да ги усещам. „Играта на ангела“ ще си остане за домашно ползване и то на светло…

Най-много ми липсва синхронизацията между устройствата. Ако киндъла не е под ръка, то телефона в повечето случай е. Всяка свободна минута може да бъде използвана пълноценно.

Хартиените издания определено не изгубиха като фен, въпреки че има аз обожавам да ми мирише на хартия, да трупам книги и да си ги подреждам. И въпреки че този особен фетишизъм не ми е чужд избирам практичността.

Вашият коментар

