Четящото ми аз

В опознаването на вкуса, препдочитанията и начина на четене на човек се крие ключа към разбирането му.

В тоталната ми непоносимост към безкрайни описания, безсмислени самовглъбявания и уплътняване на страници например се крие силното ми желание малкото време, което успявам да открадна за четене да бъде качествено уплътнено. leaf_on_a_book-wallpaper-1920x1080

И така какво е характерно за четящото ми аз:

  • Не съм вманиячена на тема книги, но това е сред любимите ми занимания – нещо лично, мое, което правя за себе си и рядко говоря за него. Буквално крада време и се налага да избирам да не свърша нещо, което ме очаква, за да чета. В момента това е огромно разтоварване от прекрасното ми, но еднообразно ежедневие.
  • Споделям фетишизма на хартиената книга, но избирам практичността на електронната. Не се заривам с хартия, не подреждам огромни библиотеки, а кротичко купувам амазонски издания и си ходя с цялата световна библиотека в киндъла в чантата ми.
  • Основно вече чета на английски. Липсата на какъвто и да е пазар на електронни художествени произведения ме доведе до съзнателния избор да се откажа от удоволствието на някой произведения на майчиния ми език.
  • Не съм всеядна, далеч не. Изборът ми на книги всъщност е доста ограничен, а колкото по-прехвалена и по-прочута е една книга, толкова е по-сериозен е шансът не само да не ми допадне, а дори и да не й дам шанс. Така се случи с „Ловецът на хвърчила“ на Халед Хосейни. Дадох шанса, но доста бързо схванах на къде бие. За мен завоя към блониднски плажни четива, написани за да угодят на американската аудитория и да им представят една опростена „макдоналдска“ страна на мюсюлманския свят, не се вписа в понятието хубава книга.
  • Не съм чела Хари Потър, нямам и намерение. Не съм чела Властелина на пръстените, но някой ден ще поправя пропуска.
  • Участвам в goodreads, опитвам се да пиша ревюта и настървено съставям toread списък. Гъделът, който изпитвам когато добавям книга в него е несравним.
  • Любим жанр – научна фантастика и по-конкретно пост-апокалиптични и дистопии. Поглъщам почти религиозни всички модерни сега истории за оцеляващи тийнейджъри (hunger games обаче ме грабна само на филм) заробени жени, общества забравили миналото, бебета на конвейр, екологични и ядрени катастрофи. Химнът за мен – Brave new world и 1984.
  • Обичам щастливия край. Романтичното и женско в мен се радват на happily ever after.. където е уместно разбира се.
  • Обичам да не мога да оставя книгата, да е толкова добра, че да се възползвам от всяка секунда, за да напредна по страниците.
Вашият коментар

